Fruktozė trukdo riebalų deginimui
  • Gruo 19, 2016
  • 0

Fruktozė trukdo riebalų deginimui

Daugelis mitybos specialistų rekomenduoja valgyti vaisius ir gerti vaisių kokteilius. Iš vaisių gauname vitaminų, mineralų ir skaidulinių medžiagų.

Vaisiai turi mažai kalorijų ir riebalų, neiššaukia insulino šuolio. Manoma, kad tai puikus pasirinkimas laikantis dietos.

Tačiau iš vaisių gauname fruktozės, kuri trukdo riebalų deginimui. Mūsų organizmo ląstelės energijai naudoja ne fruktozę, bet gliukozę.

Organizmas fermentų pagalba verčia paprastuosius ir sudėtinius angliavandenius į gliukozę. Gliukozė įsiurbiama žarnų gaureliuose, keliauja į vartų veną, iš ten į kepenis, kur patenka į kraują ir aprūpina mūsų organizmo ląsteles energija.

Gliukozė mūsų kūne gali būti panaudojama keliais būdais:

  • Jei kraujyje trūksta gliukozės, patekusi su maistu gliukozė sunaudojama iš karto.
  • Jei kraujyje gliukozės pakanka, tai gliukozė verčiama į glikogeną, kuris kaupiamas kepenyse ir raumenyse. Kepenys gali sukaupti apie 100 g glikogeno, o raumenys nuo 250 iki 400 g glikogeno, priklausomai nuo to, kokia raumeninė masė ir koks fizinis aktyvumas. Raumenų glikogenas energiją tiekia tik raumenims, o kepenų glikogenas tiekia energiją visam organizmui. Raumenys energijai naudoja tik gliukozę, kurią gauna iš kraujo arba iš glikogeno atsargų. Raumenys ir daugelis kitų organizmo ląstelių, išskyrus kepenis, neturi specialių fermentų, kurie paverčia fruktozę į gliukozę ir glikogeną. Todėl raumenys nenaudoja fruktozės energijai ir nekaupia iš fruktozės glikogeno.
  • Jei kraujyje pakanka gliukozės ir sukaupta pakankamai glikogeno kepenyse ir raumenyse, tada gliukozės perteklius verčiamas į riebalus ir saugomas kepenyse ir riebaliniame audinyje. Riebalai niekada nevirsta atgal į gliukozę.

Fruktozę metabolizuoja tik kepenys, kitos organizmo ląstelės perdirbti fruktozės negali. Kepenyse fruktozė verčiama į gliukozę, glikogeną, laktatą ir trigliceridus.

Daugeliui iškyla klausimas: “Kodėl žemo glikeminio indekso vaisius, kuris sukelia žemą insulino išsiskyrimą, gali trukdyti riebalų deginimui?“

Kai kepenys yra sukaupusios pakankamai glikogeno, o šiuolaikinis žmogus glikogeno atsargų kepenyse turi pakankamai, su maistu patekusi fruktozė nebus verčiama į glikogeną kepenyse.

Nepanaudota fruktozė bus verčiama į riebalus ir keliaus tiesiai į riebalų depo, nes raumenys negali jos sunaudoti todėl, kad neturi fermentų, kurie paverstų fruktozę į gliukozę, o ir kitos organizmo ląstelės energijai naudoja gliukozę, o ne fruktozę.

Fruktozė turi žemą glikeminį indeksą, nes nesukelia greito insulino išsiskyrimo todėl, jog turi praeiti ilgą kelią tol, kol bus perdirbta kepenyse. Dalis fruktozės yra verčiama į trigliceridus ir jie palieka kepenis kaip riebalai, todėl nesukelia staigaus insulino šuolio.

Jei jūsų tikslas - sudeginti kuo daugiau riebalų, rinkitės sudėtinius angliavandenius, kurie, skirtingai negu fruktozė, papildys raumenų glikogeno atsargas. Raumenys sunaudos glikogeną fizinio krūvio metu. Glikogeno atstatymui bus naudojama energija, kuri esant tinkamai mitybai, bus imama iš riebalų atsargų.

Sėkmingai deginsite riebalus!

Vaisius, turinčius daug fruktozės, valgykite pirmoje dienos pusėje, nes kepenys po naktinio badavimo turės sukaupusios mažesnį kiekį glikogeno ir galės metabolizuoti fruktozę.
Produkto pavadinimas Gliukozė, g. Fruktozė, g. Sacharozė, g.
Arbūzas  2,4 4,3 2,0
Abrikosai   2,2 0,8 6,0
Vyšnios   5,5 4,5 0,3
Kriaušės   1,8 5,2  2,0
Persikai   2,0 1,5  6,0
Slyvos   3,0  1,7  4,8
Trešnės   5,5  4,5  0,6
Obuoliai   2,0  5,5  1,5
Apelsinai   2,4  2,2  3,5
Mandarinai   2,0  1,6  4,5
Vynuogės  7,8  7,7  0,5
Braškės   2,7  2,4  1,1
Spanguolės   2,5  1,1  0,2
Agrastai   4,4  4,1  0,6
Avietės   3,9  3,9  0,5
Juodieji serbentai   1,5  4,2  1,0

 

Lentelės šaltinis:  Диетология, Б. Л. Смолянский, В. Г. Лифляндский, 2004.

Skaitytas 770 kartų

Palikite komentarą

Naujienlaiškis

Užsisakykite svarbiausias naujienas į savo elektroninį paštą

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Daugiau