Kaip kontroliuoti estrogeną?
  • Rugp 28, 2015

Kaip kontroliuoti estrogeną?

 Estrogenas – pagrindinis moters lytinis hormonas. Svarbiausias iš jų – 17 – beta estradiolis. Vyrų organizme taip pat vyksta estrogeno gamyba, tačiau žymiai mažesniais kiekiais, išskyrus tuos atvejus, kai naudojami farmakologiniai preparatai /tame tarpe ir anaboliniai steroidai/, kurie konvertuoja testosteroną į estrogeną. Vyrams, kurių organizme gaminasi daug estrogeno, atsiranda ginekomastija – pieno liaukų padidėjimas.
Estrogenas padaro moterį moterimi. Būtent šis hormonas atsakingas už moteriškus bruožus: krūtinę, figūrą, riebalų pasiskirstymą pagal moterišką tipą.

 Estrogenas slopina riebalų panaudojimą kaip kurą. Dėl šios priežasties riebalų sankaupos gali didėti, nepadidėjus suvartojamų kalorijų kiekiui ir nepradėjus vartoti daugiau riebalų savo racione.

 Estrogenas daro įtaką ir augimo hormonui, kuris mobilizuoja ir degina riebalus. Iš vienos pusės, estrogenas padeda augimo hormono išsiskyrimui, o iš kitos pusės, ląsteliniame lygmenyje trukdo jo veikimui.

 Optimalus estrogeno kiekis aktyvina insulino išsiskyrimą, o aukštas estrogeno kiekis sumažina jautrumą insulinui, to pasekoje didindamas riebalų sankaupas.

 Estrogenai, veikdami kartu su antinksčių hormonais, sulaiko natrį, o su natriu ir vandenį. Tokios moterys visada turės celiulitą. Vienas iš būdų, kaip kovoti su pertekliniu vandeniu – mažinti druskos suvartojimą iki 5 gr per parą ir gerti vandenį nuo litro iki dviejų litrų per parą. Vanduo  - natūralus diuretikas, šalinantis natrį.

 Sportuojančioms moterims estrogenas naudingas. Pavyzdžiui, aerobinių treniruočių metu, riebalų mobilizacija ir jų panaudojimas energijai, saugo glikogeno atsargas. Estrogenas saugo raumenis nuo pažeidimo, dirbant su svoriais. Moterys greičiau negu vyrai atsistato po treniruočių. Kai kurie tyrimai rodo, kad treniruočių metu, estrogenas saugo aminorūgštis ir baltymus nuo panaudojimo energijai. Tačiau žinant, kad moterys valgo ir ilsisi daugiau, negu treniruojasi, šio hormono efektyvumą, deginti riebalus, persveria, sugebėjimas kaupti riebalus.

Estrogeno lygis turi būti normalus, kad galėtume deginti riebalus treniruočių metu ir apsaugoti raumenis nuo pažeidimo. Estrogeną reikia kontroliuoti.

 Pirmiausia, reikia kontroliuoti kūno svorį. Du trečdaliai moterų turi viršsvorį, o estrogeno gamyba vyksta ir riebaliniame audinyje: antinksčių gaminamus androgenus, fermentas aromatazė verčia į estrogenus. Kuo daugiau riebalų, tuo daugiau estrogeno.

 Antra, sumažinkite kavos vartojimą. Moterys, kurios suvartoja 500 mg kofeino /tai vidutiniškai penki puodeliai kavos/, rodo, kad jų estrogenų lygis, ankstyvoje folikulinėje fazėje, 70 proc. didesnis negu toms, kurios vartojo 100 mg kofeino.

 Trečia, kryžmažiedžių šeimos daržovės – brokoliai, briuselio ir žiediniai kopūstai, savo sudėtyje turi medžiagos indol-3-karabinol /DIM/, kuri aktyvų estrogeną verčia mažiau aktyviu ir kenksmingu. Jei nemėgstate daržovių, tai vartokite papildus su DIM, kurių sudėtyje yra indol-3-karabinol. Vyrai, norėdami sumažinti estrogenų kiekį, taip pat gali vartoti indol-3-karabinol, tuo pačiu sumažins ir prostatos vėžio riziką.

 Ketvirta priemonė pakeisti gero ir blogo estrogeno santykį, tai - kudzu ir D-gliukaratas. Kudzu – tai bioaktyvių izoflavonų šaltinis. Kudzu verčia 16-hidroksiestrogeną /blogasis /į mažiau aktyvų 2-hidroksiestrogeną /gerasis/. Kudzu  detoksikuoja kepenis, kurios, kaip žinoma, inaktyvuoja estrogenus.

 Dar vienas natūralus antiestrogenas – D-gliukaratas, kuris natūraliai randamas: obuoliuose, greipfrutuose, vyšniose, brokoliuose ir briuselio kopūstuose, salotose, liucernoje. Jis mažina fermentą, kuris trukdo kepenyse versti steroidinius hormonus, tuo pačiu ir estrogenus, į vandenyje tirpias formas. Tik vandenyje tirpi estrogeno forma gali būti pašalinta. D-gliukarato vartojimas gali apsaugoti nuo kai kurių rūšių vėžio: prostatos, krūties, kepenų, žarnyno, odos.

Skaitytas 2552 kartų

Palikite komentarą

Naujienlaiškis

Užsisakykite svarbiausias naujienas į savo elektroninį paštą

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Daugiau